Türk Meclisi

Anasayfa Görüşler Tartışmalar Haber & Yorum Temel Bilgiler Anketler Arama İletişim
Türk Meclisinde kayıtl?toplam kullanıc? 1832
Görüşlerde Yer alan toplam Makale sayıs? 10788
Açılan toplam Tartışma konusu sayıs? 236
Tartışma Panelindendeki toplam Mesaj Sayıs? 756
Toplam 798 Bilgi Makalesi ve toplam 2053 Haber bulunmaktadır.
Üye olmak istiyorum
Şifremi unuttum
Kullanıcı Sözleşmesi
Kullanıcı:
Şifre:
Görüş bildirebileceğiniz Ana Kategoriler
Anayasal Düzen (154) | Dış Politika (2275) | Ekonomi (234) | Eğitim (91) | Devlet Kurumlarımız ve Memurlar (63) | Adalet (71) | Milli Kültür (522) | Gençlik (27) | Siyasi Partiler ve Siyasetciler (844) | Tarım (147) | Sanayi (13) | Serbest Meslek Mensupları (5) | Meslek Kuruluşları (2) | Basın ve Televizyon (19) | Din (1052) | Yurt Dışındaki Vatandaşlarımız (54) | Bilim ve Teknoloji (13) | Milli Güvenlik (623) | Türk Dünyası (888) | Şiir (77) | Sağlık (185) | Diğer (3429) |

Görüş bildirebileceğiniz Eğitim konuları
Milli eğitim stratejimiz ne olmalıdır? (7)
Öğretmenlerimizin durumu nedir? (6)
Üniversitelerimizin durumu nedir ne olmalıdır? (10)
Eğitim ile ilgili diğer konular (68)


Eğitim - Eğitim ile ilgili diğer konular konusu hakkında görüşler
Av.Serdar Bilge - (Ziyaretci) 12.08.2021 09:41:34

En Temel Meselemiz İnsana Yatırım

En Temel Meselemiz İnsana Yatırım
Alemdar

Hz. Ömer (ra)’in istediği, bir Ebu Ubeyde b. Cerrah’dı. Hazret-i Ömer
(ra) arkadaşlarına:
“Bir şeyler isteyiniz” dedi. İçlerinden birisi:
“Allah yolunda infâk etmek için şu ev dolusu altınım olsun istiyorum.”
dedi. Hz. Ömer:
“Daha isteyin” dedi. Bir başkası:
“Şu ev dolusu inci, zeberced ve yakutum olsun da Allah yolunda infâk
edeyim, bunu istiyorum” dedi. Hz. Ömer (ra):
“Daha isteyin” deyince:
“Bu sözleriyle Emîrü’l-Mü’minîn ne demek istiyor” dediler. Bunun
üzerine Hz. Ömer (ra):
“Ben, Ebu Ubeyde bin Cerrah gibi bir er istiyorum” dedi.
Hazreti Ebu Bekir (ra): “Analar, Hâlid gibisini doğurmamıştır!”
diyerek, onu takdîr ediyordu.
“Ah keşke bana doğru, havuza gelen kardeşlerimi bir görsem de,
içlerinde şerbetler olan kâselerle onları karşılasam. Cennete girmeden
önce, onlara Kevser havuzumdan içirsem.”
Bu sözleri üzerine O’na denildi ki:
“Ey Allah’ın Resûlü, biz senin kardeşlerin değil miyiz?”
O (sav) şöyle cevap verdi:
“Sizler benim ashâbımsınız. Benim kardeşlerim de beni görmedikleri
hâlde bana inananlardır.”1
Arif Nihat Asya:
“İki Dünyâda Aziz Ümmet,
Muhammed Ümmetiydi”
“Günler, ne günlerdi Yâ Muhammed;
Çağlar ne çağlardı:
Daha dünyâya gelmeden
Mü’minlerin vardı..” der.
Sevgili Peygamberimiz (sav): “Âdem aleyhisselâm benimle övündüğü gibi,
ben de ümmetimden ismi Numan, künyesi Ebu Hanife olan bir zât ile
övünürüm. O ümmetimin ışığıdır.”
“Ümmetimden Sıla isminde biri gelir. Onun şefâati ile çok kimseler
cennete girer.” derken, işâret buyurulan İmâm-ı Rabbânî (ks) idi.
Seçilen zümrenin devamlılığına vurgu yapar (sav) Efendimiz. “Ümmetim
mübârek bir ümmettir, evveli mi yoksa sonu mu daha iyidir bilinmez.”2
Necip Fazıl’ın işâret ettiği dört adam.
“Son gün olmasın dostum, çelengim, top arabam;
Alıp beni götürsün, tam dört inanmış adam…”
Vahyin ışığıyla aydınlatalım konuyu. Ashâb-ı Bedr’in sayısınca üç yüz
on üç kişiydi Câlût’a yenilmeyen İslâm ordusu. Kemiyetin değil,
keyfiyetin önemini belirtir Rabb-i Zü’l-Celâl: “Nice az topluluk çok
topluluğa Allah’ın izniyle üstün gelmiştir, Allah sabredenlerle
berâberdir.”3
Sütü yoğurt yapan damızlık, yemeğe lezzet katan tuz, çayı tatlandıran
şeker çok değildir. Medîne’yi İslâm’la tanıştıran iki muallim,
Antakya’ya kadar gelen iki havâri, âlemlere rahmet olarak gelen
Muhammed Mustafâ (sav) bir kişidir. İlâhî kaynaktan, Muhammedî nurdan
beslenenler az sayıdadır. Ama çağ açıp çağ kapamışlardır. Sekiz yıla
seksen yıllık iş sığdırmışlardır. Arzın fethinde zafere erdikleri
gibi, kalbin ve beynin fethinde de zafer kazanmışlardır. Senegal’deki
Kur’ân okulunda on binlerce hâfız yetiştiren, Shaykha Meryem Niasse
bunlardan biri.
Genetiği değiştirilmiş GDO’lu gıdâlar sıhhatimizi altüst ediyor. GDO
kullanımı hem doğa hem de canlılar üzerinde ciddî hasarlar
bırakmaktadır. Fıtrata münâfî, yaratılışa aykırı, Allah Teâlâ’ya îmâna
ve O’nu tanımaya muhâlif tavırlar, insanı hayvan, belki de daha aşağı
varlıklar hâline dönüştürür. ‘İnsan insanın kurdudur’ diyen faşist
görüş, fitne ve fesâdın odağı olmuştur. Kâinâtın sulhuna medâr olan
İslâm bir hayat nizâmıdır. İnsanı Rabbânî terbiye ile eğitir. “Beni
Rabbim terbiye etti, O ne güzel terbiye edendir.”4hadîs-i şerîfiyle
ilâhî terbiye gözetiminde yetiştiğini beyân eden Rasûlullah (sav)’in
davranışları örnektir bize. “And olsun ki Allah’ın Rasûlü’nde, Allah’a
ve âhiret gününe kavuşmayı uman, Allah’ı çok zikreden kişiler için
güzel bir örnek vardır.”5
İlm-i ezelîde insana yatırım yapılmıştır. Cenâb-ı Hakk, kâinâtı insan
için, insanı da Zât’ı için halk etmiştir. Yaratılış gâyemiz de O’na
lâyık kul olmaktır. Sevdiği kullar Rabbimizin, Resûlullah (sav) şöyle
buyurdu: “Allah’ın kullarından Allah’a en sevgili olanlar: Güneşi ve
ayı gözleyenler, Allah’ın kullarını Allah’a sevdirenler ve Allah’ı da
kullarına sevdirenlerdir.”6 “Güneşi ve ayı gözleyenler” tâbîri ile
kastedilenler müezzinlerdir.
Cenâb-ı Hakk Dâvûd (as)’a şöyle vahyetti:
“Ey Dâvûd! Beni sev, Beni seveni de sev ve Beni kullarıma sevdir.”
Bunun üzerine Dâvûd (as) dedi ki:
“Yâ Rabbi! Sen biliyorsun ki ben Seni seviyorum, Seni seveni de
seviyorum. Lâkin Seni kullarına nasıl sevdireceğim?”Dâvûd (as)’ın bu
sorusu üzerine Cenâb-ı Hakk şöyle buyurdu:
“Kullarıma Benim âyetlerimi, nîmetlerimi ve belâlarımı hatırlat!”
İlk insan ve ilk Peygamber Âdem (as)’dan son Peygamber Muhammed
Mustafa (sav) Rabbimiz tarafından gözetilerek, bizim faydamıza
gönderildiği gibi, ümmet-i Muhammed de bu gâyeye mâtuftur.
“Siz, insanlığın kurtuluş ve mutluluğu için yeryüzü sahnesine
çıkarılmış en hayırlı ümmetsiniz; hayâta doğrudan müdâhale eden
toplumsal bir güç olarak insanlara adâleti, doğruluğu, iyiliği emreder
ve yaygınlaştırırken; zulme, haksızlığa, isyankârlığa, günâha,
kötülüklere engel olursunuz. Çünkü siz, Allah’a ve O’nun gönderdiği
bütün kitaplara ve elçilere gerektiği gibi inanırsınız.”7
Mürşid-i kâmilin hedeflediği, insanda, ahlâkî değerlerin yerleşmesini
sağlamaktır. İnsanın kişilik gelişiminin önündeki en büyük engel
nefsdir. Bu sebeble, Zât-ı Ecell ü A’lâ’ya kavuşmayı isteyen Bâyezid
Bestam’a (ks) Rabbimiz şöyle buyurur: “Nefsini bırak ve gel.”
Kişinin, özünde kaybettiğini tekrar kazanmasıdır, insana yapılacak yatırım.
Şahsında gizli hazîneyi ortaya çıkarmaktır insana yapılan yatırım.
Sevgili Peygamberimiz (sav): “İnsanlar mâdenler gibidir. Câhiliye
devrinde hayırlı olanlar, dinde ilim sâhibi olurlarsa İslâm devrinde
de hayırlı olurlar.”8 buyurarak, mâdenlerin işlenmesini, mizaç ve
kabiliyetlerinin dikkate alınarak yetiştirilmesini ifâde buyurur.
Gâye insan, hayat çehresini âhiret çehresiyle birleştirip Mevlâ-yı
Müteâl’i özlemektir.
Hz. Peygamber’in, “Allahım! Asıl hayat âhiret hayâtıdır, asıl saâdet
ebediyet saâdetidir!”
“Kim Allah’a kavuşmayı arzu ederse Allah da ona kavuşmayı ister; kim
Allah’a kavuşmayı istemezse Allah da ona kavuşmayı istemez.”9
Senin aşkınla Mecnûn’um ve lâkin iştihârım yok
Dem-â-dem dâğ-ı hasretle figandan başka kârım yok
&9830;&65039;
Metâ-ı lütfunu almak için sermâyesiz geldim
O dürlü bir tehî-destim ki hattâ ihtiyârım yok
&9830;&65039;
Ne ilm-ü ma’rifet verdin ne câh-u menkıbet yâ Rab
Bi-hamdillah ki bir zerre medâr-ı iftihârım yok
&9830;&65039;
Benî nev’-i beşer resminde ancak bir heyûlâ var
Cihânda kâm alırdım ben olaydı ger o vârım yok
&9830;&65039;
Ne dârım var benim Es’ad ne de meyl-i diyârım var
Cemâl-i yârdan başka diğer bir intizârım yok
Es’ad-ı Erbilî (ks)
Dipnotlar:
1 Gümüşhânevî, Ramûzu’l-Ehadis s. 361.
2 Kamûzu’l-Ehadis s. 83, 1151. Hadis.
3 Bakara, 2/249.
4 Suyuti, c.sağır, c.1, s.12.
5 Ahzab, 33/21.
6 Beyhaki, es Sünenü-l Kübra.
7 Âl-i İmrân, 3/110.
8 Ahmed b. Hanbel, Müsned
9 Müslim, Zikir, 14.

Kaynak: Yenidünya Dergisi Ağustos 2021, Sayfa:4-6



--
Hasebi
Av. Hasan Serdar Bilge
Mersin
Twitter: www.twitter.com/hasebiserdar
Facebook: www.facebook.com/hasanserdarbilge


Paylaş

Proje Yerlinet tarafından çözümlenmiştir.

© 2008 TurkMeclisi.org Her hakkı saklıdır. İçerik izin alınmadan kullanılamaz. Siteyi kullanan herkes "Kullanıcı Sözleşmesini" kabul etmiş sayılır. Kullanıcı Sözleşmesi.