Türk Meclisi

Anasayfa Görüşler Tartışmalar Haber & Yorum Temel Bilgiler Anketler Arama İletişim
Türk Meclisinde kayıtl?toplam kullanıc? 1832
Görüşlerde Yer alan toplam Makale sayıs? 10788
Açılan toplam Tartışma konusu sayıs? 236
Tartışma Panelindendeki toplam Mesaj Sayıs? 756
Toplam 798 Bilgi Makalesi ve toplam 2053 Haber bulunmaktadır.
Üye olmak istiyorum
Şifremi unuttum
Kullanıcı Sözleşmesi
Kullanıcı:
Şifre:
Görüş bildirebileceğiniz Ana Kategoriler
Anayasal Düzen (154) | Dış Politika (2275) | Ekonomi (234) | Eğitim (91) | Devlet Kurumlarımız ve Memurlar (63) | Adalet (71) | Milli Kültür (522) | Gençlik (27) | Siyasi Partiler ve Siyasetciler (844) | Tarım (147) | Sanayi (13) | Serbest Meslek Mensupları (5) | Meslek Kuruluşları (2) | Basın ve Televizyon (19) | Din (1052) | Yurt Dışındaki Vatandaşlarımız (54) | Bilim ve Teknoloji (13) | Milli Güvenlik (623) | Türk Dünyası (888) | Şiir (77) | Sağlık (185) | Diğer (3429) |

Görüş bildirebileceğiniz Milli Kültür konuları
Milli kültürümüzü nasıl geliştirebiliriz? (14)
Toplum giderek dejenere mi oluyor? (9)
Milli Kültür ile ilgili diğer konular (499)


Milli Kültür - Milli Kültür ile ilgili diğer konular konusu hakkında görüşler
Mustafa Mete İSLAMOĞLU - (Ziyaretci) 17.05.2016 21:57:34

DİL, DİN ve TÜRKÇE (5)



Mustafa Mete İSLÂMOĞLU
DİL, DİN ve TÜRKÇE
( 5 )
Tanrı sözcüğünün Allah anlamında olduğuna çeşitli bilimsel örnekler birkaçı şöyle sıralanabilir :
1) Dilbilimci Abdülbaki Gölpınarlı ``Kuran-ı Kerim ve Meali´´ adlı yapıtının (1955) ``Açıklama´´ bölümünde Tanrı sözcüğünü Allah anlamına gelmek üzere çokça kullanmaktadır.
2) Dinbilimci Prof. İbrahim Agah Çubukçu, ``Denemeler´´ (1990, s. 52-53) adlı betiğinin (kitabının) ``Dünya ve Ötesi´´ başlıklı yazısında iki kez Allah, on üç kez Tanrı demiş ve her iki sözcüğü de aynı anlamda kullanmıştır.
3) Mustafa Ergül Kağan`ın ``Abdülkadir Geylani´´ adlı betiği (kitabı), şu iki dizeyle bitmektedir :
``Elif, Allah`ın kanı, ``Be´´ Bağdat`tır makamı
Te, Tanrı`nın kulu arslanı, Abdülkadir Geylani.´´ Burada da Tanrı sözcüğü, Allah anlamındadır.
4) İslam tasavvufunun en önemli temsilcilerinden Fuzuli`nin şu dizeleri anımsanmaya değer :
``Subh ü şam ol kıble-i ebru beraberdir bana
Ey Fuzuli, Tanrı gözden saklasın ikbalini.´´ (H. Kazım Kadri, Türk Lügati, Cilt 1, s. 682)
5) Ali İlmi Fani`nin Hatay`ın kurtuluşundan söz eden ``Akif`e´´ başlıklı şiirinin son iki dizesi şöyledir :
``Son Türk köyü kalsa da düşmanda sömürge
Emreyledi kurtarmasını Tanrı Atatürk`e.´´ (Ali Rıza Önder, Hatay`dan Sesleniş, Yeni Erciyes Dergisi, Haziran 1995)
6) Cahit Sıtkı Tarancı`nın bir dörtlüğündeyse yine Tanrı sözcüğü Allah anlamındadır :
``Gitti gelmez bahar yeli
Şarkılar yarıda kaldı
Bütün bahçeler kilitli
Anahtar Tanrı`da kaldı.´´
7) İkinci Abdülhamit zamanında basılan ``Müslüman Nefer´´ adlı ve ordudaki erlere dinbilgisi vermeyi amaçlayan betikte (kitapta) da şunlar yazılıdır :
``İmanın ikinci şartı melaikelere inanmaktır diyor idik; o nasıldır? Cevap Tanrı Taala Hazretlerinin melaikeleri, yani feriştahları vardır.´´ (Dördüncü Ders, s. 15)
Aynı biçimde ``Tanrı Taala´´ sözü kitap boyunca 21, 27, 39, 41, ve 73. sayfalarda olmak üzere 5 kez daha geçmektedir. Aynı kitabın 72. ve 73. sayfalarında şöyle bir cümle okunmaktadır :
``İşbu dua ve niyazın mutlaka Arapça olması şart değildir. Herkes kendi lisanı üzere dilinin döndüğü kadar dua edebilir.´´
Kafirlik kavramına ilişkin bölümdeyse ``Kafir olur, demek dinden çıkar, demektir. Bir adem (kişi) dininden çıkarsa evvela nikahı kalmaz. Helali ile ettiği cima (cinsel birleşme) zina olur. Çocuğu dünyaya gelirse piç olur. Şeran onun katli vacip olur.´´ (s. 41-42) denmektedir. Dinden çıkanların öldürülmesini öğütleyen bu anlayış bile Tanrı sözcüğünü Allah anlamında kullanmakta bir sakınca görmemiştir. Günümüz ``yozdinselcileri´´yse (gerçek Müslüman, içten dindar bambaşkadır; eli öpülesi insandır) ``Tanrı lafını kullanan cehennemlik olur.´´ zırvalarını sürdürüyorlar.
8) Atatürk`ün isteğiyle ezan Türkçeleştirilirken de çeviri şöyle yapılmıştır :
``Allah uludur, Tanrı uludur
Şüphesiz bilir, bildirir
Tanrı`dan başka yoktur tapacak
Şüphesiz bilir, bildirir
Tanrı`nın elçisidir Muhammet.´´
Görüldüğü üzere burada da Tanrı sözcüğü Allah anlamında kullanılmıştır.
Bu örneklerin sayısı kolayca artırılabilir. Tanrı sözcüğü Allah sözcüğünü karşılamıyor, karşılamaz iddialarının bilimsel bakımdan boş, Arap milliyetçiliği ve yozdinselcilik açısından dopdoludur.
Sonuç :
Türk, Türkçe konuşmalıdır. Konu aslında bu kadar yalındır.
``Türk demek dil demektir. Ulus olmanın en belirgin niteliklerinden biri dildir. Türk ulusundanım diyen insanlar her şeyden önce ve kesinlikle Türkçe konuşmalıdır. Konuşmayanlarda kötü niyet aranmalıdır.´´ (K. ATATÜRK)
KAYNAK: (Ü. Hassan, Osmanlı Devletine Kadar Türkler, [Açıklamalı bir kronoloji], Cem Yayınevi, 1987Dilimiz, Dimiz ve Türlçe(A. Sayılı, Bilim, Kültür ve Öğretim Dili Olarak Türkçe, s. 45, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1994) Kaynak:(H.S. Payzın, Tarihte Dil, Yazı, Buluş ve Toplum, s.161, Doğruluk Matbaacılık, 1992.) 11-MAYIS-2016


Paylaş

Proje Yerlinet tarafından çözümlenmiştir.

© 2008 TurkMeclisi.org Her hakkı saklıdır. İçerik izin alınmadan kullanılamaz. Siteyi kullanan herkes "Kullanıcı Sözleşmesini" kabul etmiş sayılır. Kullanıcı Sözleşmesi.