Sayfa: 1 2
|
|
Tartışmaya ilişkin Cevaplar
|
CEM BAYAR
-
(Ziyaretci)
|
3.11.2010 12:58:46 |
EGEMENLİK KAYITSIZ VE ŞARTSIZ MİLLETİNDİR SÖZÜNÜZÜN AÇIKLANMASI PEKTE ANLAMLI GELMEDİ
|
|
beyza karabulut
-
(Ziyaretci)
|
20.04.2010 20:21:32 |
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR SÖZÜNÜN AÇIKLAMASI islam aleminin halifesinin olmadığı içindir.Her kafadan bir ses çıkabiliyor.aynen vatikan gibi,islam aleminin de çok iyi bir organize edilerek her devletin birleşeceği alınan kararları uygulayacağı kurum halifelik kurumudur.
|
|
hidayet kocak
-
(Ziyaretci)
|
16.01.2010 08:20:55 |
EGEMENLIK KAYITSIZ SARTSIZ MILLETINDIR, yüce dinimiz ve kurani kerimi yorumlayanlar tabi ki ,gelisi güzel yada tam bilir kisiler tarafindan ,ve birlik tealinmasi gereken aciklanmasi gereken cok önemli dir,aslinda en büyük eksik ,islam aleminin halifesinin olmadigi icindir ki herkafadan bir ses cikabiliyor,aynen vatikan gibi ,islam alemininde cok iyi bir organize edilerek her devletin birlesecegi alinan kararlari uygulacagi kurum bence halifelik kurumudur,islam devletleri ,bugünkü türkiye yi yada bir baska devletin aldigi karari hem tanimaz hemde kendi kendine yorumlar yaparak ,bütün islam alemine en büyük kötülügü yapmis olur ,aynen bu günkü gibi islam aleminde o kadar cok yanlis uygulanan kararlar varki ,buraya yazmaya gerek yok sanirim,zira herkes bunu duyuyor yasiyor,iste böyle yanlis yorumu yapan din alimlerin söyledigi su diyorki ,yer yüzünde bizim insan olarak her hangi bir kanun yasama yapmak uygulamak hakkimiz ve yetkimiz yok,yüce allah bize nasil yasayacagimizi kurani kerimde bize bildirmistir ,dolayisiyle bizim onu uygulamamiz lazim,diyor ve hakimiyet kayitsiz sartsiz milletin degildir ,diyorlar ,iste sorun buradan cikiyor,önce islam alemleri din üzerinde uygulunan yanlislari görmeli tez elden bir islam halifesi olusmali ve ne kadar dinde yanlis lar varsa ele alinmali ,bugün din adina cok can bile alinabiliyor,oysa cenabi allah kadar hic bir kisi hos görülü bagislayici olamaz,yüce yaratanimiz merhametlidir ,iste böyle bir merhametli yaratan acaba iki genc sevisti diye cok acimasiz bir sekilde topraga gömerek ölüm fermani verirmi ,türk devletinin öncülügünde adi halife olursa islam devletleri daha hos bakar lar diye diyorum ,bu kurum islam devletleri icinhayati bir sorundur ,görüyorsunuz din adina terör yapiyor allah askina bu günlerdeki olaylara bir bakiniz hepde allah adina yapiliyor,saygilar
|
|
H.DİDEM VARSAK
-
(Ziyaretci)
|
14.01.2010 15:29:09 |
süper birşey işime çok yaradı
|
|
Türkmeclisi
-
(Ziyaretci)
|
29.11.2008 11:01:51 |
TÜRKMECLİSİ`NDEN 28.Kasım.2008 gecesi bir ziyaretçinin "Egemenlik Allah`ındır" yazısı yazıyorlar.Bu olur mu? şeklinde bir sorusu isimsiz olarak geldi. Bundan dolayı aşağıdaki açıklamayı yapmak istedik. İnanç çizgisinde inananlar için mutlak hakimiyet Allah`ındır. Allah herşeye hakimdir. Bu tartışılmaz. Ancak Türkiye Büyük Millet Meclisinde yazılı olan ve demokraimizin temel ilkelerinden biri olan "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir" sözü inançlar açısından değerlendirilemez. Daha önce padişahlıkla idare ediliyorduk. Padişahlar babadan oğula geçiyordu. Halkın başındakini seçmesinde hiç bir etkisi ve katkısı olmuyordu. Sonra İstaiklal savaşı akabinde Gzi Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşları demokrasiyi seçti ve ülkeyi idare edecek olanın millet tarafından seçilmesini benimsedi. Padişahlık dönemlerinde sadece "gururlanma padişahım senden büyük Allah vardır" sözünü etmekten (ki bu sözü de kolay kolay kimse edemezdi, çünkü canından olurdu,) öteye geçemeyen millet bu defa kendi oyu ile başındakini seçme hakkını elde etmişti. Burada millete verilen hakimiyet, padişahtan alınan yetkinin millete devridir ve bu devri perçinlemek için de özellikle "hakimiyet milletindir" denmiştir. Özetlersek kendi inancı sebebiyle hakimiyetin Allah`a ait olduğunu herkes sözleyebilir, istediği yere de yazabilir. Ancak bu sözü demokrasiyi tarif eden "hakimiyet milletindir" sözüne karşı bir söz olarak kullanmak doğru olmaz, çünkü milletin hakimiyetinden bahsedilmesinin nedeni rejim belirlemesidir. Allah`ın hakimiyetine karşı çıkmak değildir. Saygılarımızla.
|
|
Elif Balkan
-
(Ziyaretci)
|
27.06.2008 16:41:56 |
Yazdıklarımda genelleme yapmak istemedigimi açıkca belirtmek isterim. Belki de biraz duygusal davranarak tum bu ortaya çıkan "Kurtuluş savaşı`nı kazanma sekli" soylemlerine, "Keske kazanılmasaydı, kazandık travma yasadık" gibi dusuncelere, Türklerin Atası olarak yıllarca kabul görmüş kişiye yapılan hakaretlere, bu hakaretlerin yanısıra sozlerinin hakarete malzeme olmasına bakarak yazdıklarım genellestirilmis gibi gorulebilir tabii... AMA dediginiz gibi mevcut hükümet diyerek genelleme yapmam yanlıştı, kusuruma bakmayın lütfen... Simdiye dek Türk milletini cesitli parcalara bolmeye calistilar, ama bizim degerlerimizi kullanarak bizi bolmek! bu yenilir yutulur bir sey olmaktan cikti artık.
|
|
Ertuğrul ÖZTÜRK
-
(Ziyaretci)
|
25.06.2008 19:06:41 |
Mevcut hükümet hiç bu sözü (Ben Türküm) kullanmadı demek doğru değil.Sanırım Elif Balkan genel bir değerlendirme yapmış. Hükümet Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir sözüne neden bugünlerde sarılmış? Yargılandığı için. Halbuki milli egemenliğin içinde yargı da var. Milli egemenlik sadece seçilen milletvekilleri ve hükümet değildir. Çünkü yargı ve yetkileri meclis tarafından çıkarılan Anayasa`da yer almaktadır.Anayasal her kurum milli irade kavramı içindedir. Bu bakımdan hükümetin Atatürk`ün Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir sözüne yargılanması sebebiyle sığınmaya çalışması doğru değildir. Türküm sözünü özellikle söylemeyenler var mı? var. Bu sözü özellikle söylemeyenlerin ne iktadar olmaya ne de vatandaş olmaya hakları olabilir. Ama neyleyelim ki böyle bir dönemi de yaşıyoruz. Yaşıyoruz ama bitecek. Bunlar bitecek. Ertuğrul Öztürk
|
|
Mustafa Kaplan
-
(Ziyaretci)
|
25.06.2008 13:06:39 |
Ülkemiz bir ayrıştırma süreciine sokulmak isteniyor.Halklardan 38 etnik gruptan yüksek sesle bahsediliyor. Türküm demek yerine etnik köken ler hep öne çıkarılıyor. Kimin hangi kökenden geldiği çok önemli değil, önemli olan bu ülkede yaşayan ve bu ülkede vatandaş olanın hepsinin Türk olmasıdır. Bu gerçeğe rağmen maalesef alt kimlik üst kimlik durmadan en üst seviyelerde konuşulmakta, yazılmakta çizilmekte. Bu duruma bir son verme vakti geldi de geçiyor. Herkes şunu söyleyecek:NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE. Diyemeyen başka kapı aramalı.Bunun başka bir izahı yok.Önce Türk olduğunu söyleyeceksin, sonra ne kökende olursan ol eğer gerekirse beyan edeceksin.Mesele bu.
|
|
Garip Güvenli
-
(Ziyaretci)
|
25.06.2008 00:53:49 |
Dört tartışmacıyada aynen katılıyorum ve diyorum ki NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE. Garip GÜVENLİ
|
|
Kaan Beşli
-
(Ziyaretci)
|
25.06.2008 00:51:25 |
Türkiye`de yaşayanları çeşitli halklardan görenler, yani bir kabul etmeyenler, herkesin Türk olduğunu(Anayasa`ya göre)kabul etmeyenlerin egemenlik kayıtsız şartsız milletindir sözüne sığınmaları mümkün değildir. Kaan Beşli
|
|
|
Sayfa: 1 2
|
Cevap yazmak istiyorum.
|